Poznaliśmy kolejne informacje na temat Baldur's Gate Enhanced Edition, wśród których nie brakuje dobrych wieści dla fanów pierwowzoru. Dowiedzieliśmy się również, że nowa wersja kultowego RPG-a nie trafi na konsole.
Trent Oster ze studia
Beamdog, które pracuje nad
Baldur’s Gate: Enhanced Edition na Twitterze ujawnił, że rozszerzona edycja kultowego RPG-a doczeka się podniesionego poziomu doświadczenia, który będziemy mogli osiągnąć w trakcie zabawy. Takie rozwiązanie uzasadnione jest obecnością nowej zawartości w grze, nad którą pracują między innymi osoby odpowiedzialne za pierwowzór.
Gracze, którzy obawiali się, że być może
Baldur’s Gate: Enhanced Edition zostanie dostosowane do współczesnych standardów, mogą odetchnąć z ulgą.
Beamdog nie zamierza ingerować w poziom trudności. Nie zmieni się również liczba dostępnych grywalnych postaci (będzie ich sześć), ponieważ gdyby zdecydowano się na ich zwiększenie, koniecznie byłoby ponowne zbalansowanie rozgrywki.
Beamdog zamierza stworzyć, oprócz anglojęzycznej, również hiszpańską, niemiecką i francuską wersję językową
Baldur’s Gate: Enhanced Edition. Niewykluczone, że powstaną także kolejne, ale jak na razie nic więcej na ten temat nie wiadomo. Interesujące jest natomiast to, że na prośbę fanów planowana jest edycja pudełkowa.
Niestety, konsolowcy będą musieli się obejść smakiem.
Baldur’s Gate: Enhanced Edition nie trafi na Xboksa 360, gdyż – jak twierdzi
Beamdog – kontroler nie pasuje do systemu sterowania i trzeba by zbyt dużo zmienić, by ten stan rzeczy uległ zmianie. Gra ewentualnie mogłaby trafić na Wii U, ale tu z kolei pojawia się inny problem. Oster stwierdził, że studio ma przykre doświadczenia z
Nintendo i nie zamierza wyprodukować wersji na nową platformę tej firmy. Prawdopodobnie miał na myśli ulepszoną wersję
MDK 2 od
BioWare, która trafiła na Wii w 2011 roku.
Baldur’s Gate: Enhanced Edition latem tego roku ukaże się na PC, iPadzie oraz innych urządzeniach
Apple'a z OS-X oraz iOS.
Źródło:
Adam "Harpen" Berlik - gram.pl
|
Klemens
|
2012-04-22 09:18:46
|
|